آرشیو.میل

بازدیدکنندگان

موزیک

لينكدونی

يه‌حرف،يه‌روزنه

گل های معرفت

از همین حالا بگویم که از نامه نوشتن بیزارم، یعنی اگر حقیقتا مجبور نباشم نمی نویسم.اسمم کله کدوست و صورت ظاهرم به یک پسر هفت ساله می ماند.سرطان گرفته ام و در بیمارستان خوابیده ام.تا به حال نامه ای به تو ننوشته ام چون باور ندارم که اصلا وجود داشته باشی.

اسکار و بانوی گلی پوش، عنوان قصه ی سوم از کتاب گل های معرفت نوشته ی اریک امانویل اشمیت است.در باب معرفی نویسنده نوشته شده که:
متولد 1960 در شهر لیون است در جوانی در دانشگاه تدریس فلسفه می کرده ولی چیزی که باعث شهرتش شده، نمایشنامه نویسی و نویسندگی اوست.او در میان نویسندگان فرانسه کسی است که نمایشنامه هایش بیش از همه در جهان خواننده دارد و بیش از همه در کشورهای مختلف به روی صحنه رفته.
آثار مهم او: نمایشنامه مهمانان، برنده جایزه مولی یرکه شرح ملاقات و گفتگوی زیگموند فروید است با خدا
فرقه خودپسندان
واریاسون های رمزی که با شرکت الن دلون ماهها روی صحنه بود.
نمایشنامه کامجو
نمایشنامه فردریک
کتاب انجیل پلات که داستان شهادت مسیح است.

خدای عزیز مامی رز را به تو معرفی نمی کنم چون رفیق جون جونی خودت است.آخر او بود که بمن گفت که به تو نامه بنویسم.

داستان حول پسری مریض است که در بیمارستان بستری است و پزشکان از او قطع امید کرده اند.گفته های پسر حول بچه های دیگری که در بخش، بیمارند، پرستاران، برخورد پدر و مادرش و زنی به نام مامی رز است که اورا بسیار دوست دارد.
حرفهای مامی رز در باب اینست که پسر را آرام کند و اورا با خدا و مرگ آشنا کند.قصه ی لطیفی ست که خواندنش مخصوصا جملات آخرش بسیار اثر گذار است.

دو داستان دیگر ِ کتاب، یکی" ابراهیم و گلهای قرآن "است که تاترش مدتی در سالن چهارسو با بازی بهزاد فراهانی روی صحنه بود و تعریفش را شنیدم و فرصت دیدن نشد و دیگری به نام" میلارپا" که این آخری را هنوز نخواندمش.
طراحی جلد و نام کتاب در نگاه اول باعث میشه که ادم حس کنه با کتاب مذهبی روبروست و البته خلوتی غرفه های کتابهای مذهبی در نمایشگاه کتاب به ما نشون داده که چه استقبالی از اونا میشه!
گفتم به نوبه ی خودم معرفیش کنم که این کتاب ِ قشنگ حیف نشه.

گل های معرفت
نوشته: اریک امانویل اشمیت
ترجمه:سروش حبیبی
168 صفحه، 1300 تومان، چاپ دوم

 |

بهترين حالت صفحه نمايش ۷۶۸ در ۱۰۲۴ می‌باشد.

Powered by Blogger