آرشیو.میل

بازدیدکنندگان

موزیک

لينكدونی

يه‌حرف،يه‌روزنه

نزدیک شو، اگرچه حضوریست










مدت ها بود می خواستم برای بار دوم برم امامزاده طاهر تو کرج البته زیارت مرده ها!
2 سال پیش بود که برای فوت یکی از دوستان خانوادگی رفتم اونجا و وقتی بین قبرها پرسه می زدم چشمم افتاد به قبر بنان و پوران. بعد ها فهمیدم که احمد شاملو هم اونجا بوده. اصلا نمی دونستم اونجا محل دفن چه کسانیه .همیشه پاتوقمون بعد از کوه سالها بود که جمعه ها "ظهیرالدوله" بود. که اونم با یه خواب جالب پیداش کردم. من از احمد شاملو در سال های آخر زندگیش خیلی خاطرات خصوصی دارم. استادمون در انجمن شعر دانشگاه از دوستان نزدیکش بود و حتی یه بار با بچه ها رفتند بیمارستان دیدنش. استاد از دوستان نزدیک خیلی ها بود و برای برنامه ی نواب صفا هم اجرای برنامه تو مسجد به عهده اون بود.ولی راستش من از شاملو اون موقع اصلا خوشم نمی اومد.

چهارشنبه رو داشتم می گفتم. برای رفتن به اونجا مشکلاتی برامون پیش اومد که گفتم اینجا بنویسم بلکه اگه کسی خواست بره راه رو بلد باشه.
از وقتی که وارد اتوبان تهران کرج میشین تا دم امامزاده حدود 40 کیلومتر راهه.البته ما یه جاده قدیم تهران کرج داریم یه مخصوص و یه اتوبان، که ما مدتی تو جاده مخصوص سرگردون بودیم!
از تابلوی گل شهر که رد میشین، بعد از پمپ بنزین یه تابلوی بزرگ هست که زده به طرف مهرشهر، وارد اونجا که میشین یه میدون به نام الغدیر رو دور میزنین واز روی یک پل رد میشین و مستقیم به طرف پارکینگ امامزاده میرین.
نخندین که دارم اینجا ادرس میگم، خیلی دیروز وقتمون تلف شد و چه آدرس هایی که بهمون ندادند!
سر قبر بی سنگ شاملو، دو تا پسر جوون نشسته بودند و وقتی ازش در مورد کسانیکه اون جا دفنند پرسیدم، اسم همه رو ردیف کرد و الان پشیمونم که چرا ننوشتمشون. مثلا الان اسم بنیانگذار جنگل کاری در ایران و تعدادی از موسیقیدان ها و نویسنده ها یادم رفته ولی پسره همه رو با قطعشون بلد بود.
از نکات دیگه ای که توجهمو جلب کرده بود دیدن زوج پسر دخترایی بود که مخصوصا تو ردیف آخر قبرستون که دنبال اسم ها بودیم بهشون بر می خوردیم! وچه مناظری که قربون خدا برم ندیدیم! به دوستم گفتم فکرشو بکن قرار ملاقاتمون مثلا باشه، قطعه 9 قبر فلانی!
از کسانی که بودند و عکسشونو نذاشتم، البته سنگ قبر! این اسامی هستند:
ظهوری (هنرپیشه)، غزاله علیزاده( نویسنده) که این جا می تونین در موردش بخونین، مثل اینکه دقیقا روز فوتش اونجا بودیم! دلکش و پوران و آغاسی (خواننده)، علی اصغر بهاری (نوازنده)و مرتضی حنانه (آهنگساز).

عکس اول: احمد عبادی، نوازنده و موسیقیدان
عکس دوم: گل نراقی خواننده
عکس سوم: بنان
عکس چهارم: حبیب الله بدیعی نوازنده و موسیقیدان
عکس پنجم:احمد شاملو
عکس ششم: محمد مختاری، جعفر پوینده، هوشنگ گلشیری( نویسنده)
چیزی که برام جالب بود، حضور جوون ها بر سر قبرها بود.
عکس هفتم: کنار نرده های قبرستون ریل قطار بود و ردیف درخت هایی که انگار در یه روز نیت قد کشیدن کرده بودند. درخت برام مظهر سبزی و رشده و ریل قطار، گذر.
مرگ و زندگی و گذر در کنار هم، فقط خاطره هاست که می مونه و یادها و حرف ها و مهر ها.

*تیتر: قسمتی از یکی از شعرهای محمد مختاری، یکی از قربانیان قتل های زنجیره ای

 |

بهترين حالت صفحه نمايش ۷۶۸ در ۱۰۲۴ می‌باشد.

Powered by Blogger