آرشیو.میل

بازدیدکنندگان

موزیک

لينكدونی

يه‌حرف،يه‌روزنه

منم گدای سر کویت


گدا هر چی گردنش کج تر باشه دروغگو تره.
مثل اسکاتلندی

کسی که یه پاداره و داره گدایی می کنه، اون پاشو هم باید قطع کرد.
مثل عربی


دو روز پیش رادیو داشت می گفت که درآمد گداها در تهران یک میلون و نیم تومان در ماه است!
شما باشین وسوسه نمیشین برین دنبال این شغل پر درامد که تنها سرمایه اش یه دست لباس پاره و پوره است و یه هفته حمام نکردن و کمی حرکات ریتمیک ناموزون با گردنی کج!؟ تازه رئیس هم که بالا سرتون نیست و ساعت کاریتون دست خودتونه!سختی کارتون هم در حد دود خوردن و بدی آب و هواست!
چند سال پیش دوستی داشتم که کارگردان تئاتر بود، می گفت برای تمرین یه روز خودمو گریم کردم به شکل یک پیرمرد و رفتم تو خیابون، 4ساعت که کار کردم با پولش هم یه ساندویچ خریدم هم بقیشو کرایه تاکسی تا خونه دادم!
نزدیک های میدون ونک یه زن و شوهرحدودا 60 ساله با ظاهر مرتب و تمیزی می ایستند و بدون اینکه حتی صورتشونو بپوشونن، از مردم التماس می کنن. من اصلا اعتقادی به کمک کردن به جماعت گداها ندارم، و وقتی هم که می بینم کسی صدقشو می خواد به اینا بده، ازش می گیرم و خونه می برم، البته آشناها!همه رو که جمع کردیم هر چند وقت یه بار میدیم به یکی از نزدیکانم که با دوستانش خانواده های خیلی فقیر ولی آبرو دارو شناسایی می کنند و غذاو مایحتاج زندگیشونو براشون دم در خونه می برند. فقط کافیه که در فامیلتون یه همچین شخصی داشته باشین تا پولتونو در صندوق های صدقاتی که مثل قارچ همه جا در اومدن و زیادیش گاهی به عنوان کارانه بین کارمندای کمیته امداد امام پخش میشه، نریزین!
ولی با دادن پول به کسیکه هنرشو داره به نمایش میذاره موافقم، مثل معرکه گیرها یا اونایی که یه سازی می زنن، بالاخره هر چی باشه داره از خودش یه حرکتی نشون میده.حالا تازه خودمون گدا کم داشتیم این گداهای پاکستانی و دم خرداد هم که میشه به اسم مهمانان مرقد امام! هم سرو کلشون پیدا میشه!ولی آخرشم نفهمیدم چرا سید بودن یه ابزاره برای گدایی کردن!؟؟
خب اینا گداهای ظاهری هستند، کسانی که در شهرداری رشوه می گیرند یا پلیس هایی که قبض جریمه رو باطل می کنند به خاطر چند اسکناس دو تومنی و یا گمرک که رشوه درش داره بیداد می کنه یا مدارس که به صد عنوان از والدین پول می گیرند یا...الانم که در مبارزه با بدحجابی و نرفتن به دادگاه این دکون راه افتاده.
این ها هم نوعی گداییه ، نه؟!به همین واضحی.

ولی از خلاقیت در هر کاری لذت می برم حتا گدایی! یه نگاهی به این عکس ها بندازین
.البته تا جاییکه از فیلم " از کرخه تا راین" یادم میاد اینا هنرمندانی هستند که به واسطه کارشون درامد زایی می کنند نه گدایی
اینم برای روز مبادا که اگه روزنامه فروشی بشین با چشمهای قشنگ، مردم عاشقتون میشن!

 |

بهترين حالت صفحه نمايش ۷۶۸ در ۱۰۲۴ می‌باشد.

Powered by Blogger