آرشیو.میل

بازدیدکنندگان

موزیک

لينكدونی

يه‌حرف،يه‌روزنه

سکانس های چهارشنبه ی زنانه

1/ صبح مامان میاد دم در، بی اختیار میگم می بینی چه روزایی دارم؟
سرشو تکون میده و میگه اره.
یکدفعه یاد روزای اول مدرسه می افتم، دولا میشد و یادم می داد که چه جوری بند کتونی ها مو ببندم.
یک لحظه بر می گردم نگاهش می کنم، یعنی می دونه بند دل پاره رو چه جوری میشه بست؟!

2/ میرم تو اتاق رییس و هر چی تو دلمه می ریزم بیرون، بهش میگم نه شرکت شمارو می خوام نه شرکت خودمونو.ولی اگه حیثیت کاری و اخلاقیم بخواد بره زیر سوال، تنها مقصر جریان شمایین.
هر چی تو خودم ریختم، گفتم خاله زنک بازی نشه ولی همه چی به ضررم داره میشه، سیستم های اداری انگار می طلبه! بیای بگی فلانی همکاری نمی کنه و ال و بل.
بهش میگم دو تا پنج شنبه روز تعطیلم برای کار شما اومدم شرکت، تو شرکتمون گفتند اگه فلانی بفهمه اخراجت میکنه! باورشون نمیشه که تو بی اضافه کار داری اینکارو انجام میدی، گفتن فلانی پای چته! نمیگن خوراک کاری دستت نیست!بهش گفتم فقط حیثیتم به عنوان یه زن زیر سوال بره، تنها کسیو که مقصرمیدونم شمایی، من چیزی برای از دست دادن ندارم، حرفامو می زنم بعد میرم.
حرفامو تایید میکنه و تذکری برای اون خانم مینویسه ولی بعدا یادم می افته در نظر این مرد، من ساداتم نه یه زن نه یه انسان!

3/ همکارم دور چشمهامو حسابی نقاشی می کنه، و اون یکی رژ لب خوشرنگی بهم میده.
رکسانا زنگ میزنه و میگم نمی تونم بیام، میگه ازینور خیابون نگاتون می کنم، کنار پسر خاله همکارم قدم میزنم و چند بار بر می گردم و به رکسی نگاه می کنم.
دلم می خواد عذر بخوام و برم پیش اون، چقدر دلتگش شدم، انگار سالهاست ندیدمش.

4/ ازینکه جلوی یه پسر بشینم و خودمو اثبات کنم که راست میگم، ازینکه تردید گفتن یا نگفتن عواطف قبلیمو دارم، ازینکه می خوام به خاطر بی اهمیتی مسایل مادی، گوسفند به نظر نیام، ازینکه می خوام زن باشم با همه ی احساسات و پتانسیل فرو خورده ام، ازینکه دلم می خواد شعارهای تکراری نشنوم....
می دونم بعدش صد نفر میگن ، سخت نگیر سخت نگیر، کو شوور!
وقتی می خواد منو در آخر، تا مسیری همراهی کنه، تشکرمی کنم و با کوله باری از زخم های یه زن توی ماشین با آهنگ معین یکی میشم:
عجب بالا و پایین داره دنیا
عجب این روزگار دلسرده با ما

*روزم که الان به شب رسیده، مبارک...........

 |

بهترين حالت صفحه نمايش ۷۶۸ در ۱۰۲۴ می‌باشد.

Powered by Blogger