آرشیو.میل

بازدیدکنندگان

موزیک

لينكدونی

يه‌حرف،يه‌روزنه

مژده ی نرگس


مژده، ای نرگس شیراز، که وقت سحرست
سحر از دیدن روی ماه تو، چون صنم است
دل ما گرچه به دنبال نسیم سحرست
او نداند که پی رایحه ی تو است
خوش بود لحظه ی بوییدن روی گل دوست
خنده از چشم خمار تو ربودن هنر است

اینو چند سال پیش یکی از مهد نرگس، شیراز برام گفته.




*در مقدمه کتاب " کیمیاگر"درباره افسانه نرگس از قول اسکار وایلد مطلبی بیان شده ولی استاد ما(دکتر بهمن بوستان) می گفتند مال آندره ژیده و چون مرجع کاملی از اطلاعات بود من دقیقا نمی فهمم مال کدوماست.مال کیمیا گرو خودتون بخونین ولی روایتی که من شنیدم اینه، البته خیلی هم فرق نداره:
روزی در چمنزاری که انواع گلها بودند، گل نرگس می میره.همه گل ها ناراحت میشن و تصمیم می گیرند که براش گریه کنند، ولی چون آبی نداشتند از پروانه می خوان که بره از رودخونه براشون آب بیاره.
پروانه گریون میره پای رودخونه و میگه: نرگس رو یادت میاد؟ رودخونه میگه بله! همیشه سرش خم و به سوی من بود.میگه حالا مرده و من برای زیباترین گل مرده اومدم از تو برای گل ها آب ببرم تا براش گریه کنند.
رودخونه میگه مگه نرگس، زیباترین گل بود؟ پروانه میگه آره مگه نمی دونستی؟!
رودخونه میگه نه، من هر وقت به نرگس نگاه می کردم در چشم هاش زلالی و زیبایی خودم را می دیدم نه او را.


*معلم سوم دبیرستانمون یه بار سر کلاس گفت " نرگس" در اصل مرد بسیار بسیار زیبایی بوده که یکبار خودشو در رودخونه می بینه، انقدر از قیافه و زیبایی خودش حیرت میکنه که از خدا میخواد برای همیشه جاودانه اش کنه.خدا هم اونو به شکل یه گل کنار رودخونه باقی میذاره.

*فکر کنم بعدا آندره ژید اومده داستان مرگشو ساخته !حالا اگه مرد نبود زن بودا خودشو براش هلاک می کرد!!!


*مرحوم نواب صفا و معلم دبیرستانم و چند نفر دیگم برام شعر گفتند، بعد می خواین آدم خود شیفته نشه!!!

* نام مستعارم مژده است ولی من نرگسو الان بیشتر دوست دارم.یادگار پدربزرگمه که فصل گل، دراون پنجره چوبی اتاقشو که باز می کردی عطر نرگس میزد بالا، و البته جالبه که نرگس به من حس خانمی می ده ، ولی مژده، شیطون ورپریده ام میکنه!

*اصل بر خود شیفتگی نذارین.
. این پستونوشتم، خواستم ازون حال و هوای روانی یکم درتون بیارم!! ولی من همه جوره برای بهتر شدن حالم باید خودموتحویل بگیرم
*در ضمن هر نرگسی زیبا نیست و هر چشم نرگسی خمار و شهلا! پیشنهاد میکنم عکسو یه بارم شده بک گراندش کنین!

*حافظ رو خیلی دوست دارم چون از مژده و نرگس زیاد گفته!!!!
رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند
چنان نماند و چنین نیزهم نخواهد ماند

*تو لینکدونی سه لینک از دوستان محترمم گذاشتم که در مورد گل نرگسه، که این چند روزه دستم رسیده، به اضافه این شعر که یه عزیز خیلی عزیز محرمانه! فرستادند.

*راستی، کسی هست به من یاد بده چه جوری فایل صوتی اینجا بذارم؟


ای بغل بغل، باغ باغ نرگس!


اول
همه چیز را از ذهنم بیرون می‌کنم
بعد تا کنار عرش خدا را جارو می‌کنم
همه جا را با بوسه و نرگس فرش می‌کنم
به حال و احوال و دل و دماغم
مژده می‌دهم تا ذوق کنند
آنگاه چشمانم را می‌بندم
از همان تونلی که می‌آیی
ترا صدا می‌زنم
تمام دست و دلبازی بخشش را برایت زیبایی و طراوت می‌کنم
ای بوسه‌های فرش شده زیر پایت لذت!
ای تو بفل بغل، باغ باغ نرگس!
خرامان خرامان بیا!
روی تخم چشمهایم جای تست
خودت می‌دانی
همانجا بنشین
کمی
فقط کمی!
اگر صبر کنی
منِ رفته از هوش، به هوش خواهم آمد.

 |

بهترين حالت صفحه نمايش ۷۶۸ در ۱۰۲۴ می‌باشد.

Powered by Blogger