آرشیو.میل

بازدیدکنندگان

موزیک

لينكدونی

يه‌حرف،يه‌روزنه

رژیم غذایی و افسردگی

ویژگی بیماری افسردگی:
احساس شدید ودایمی غم، بدبینی وعدم علاقه به زندگی می باشد.به طوری که این احساسات آنقدر درفرد شدید می شود که ممکن است ادامه فعالیت های روزمره را برای وی غیر ممکن سازد.
اختلال در نظم خواب، بی اشتهایی و کاهش میل جنسی رانیز می توان به علایم افزود.
ازعوامل ایجاد کننده این بیماری می توان به رویدادهای تنش زا در زندگی، مانند مرگ عزیزان، از دست دادن شغل، بازنشستگی و نگرانی های مالی اشاره کرد.

علایم بیماری:
مهم ترین علایم بیماری، تداوم حالت غم و افت روحی زیاده از حد فرد است.از علایم دیگر می توان به اضطراب، لذت نبردن اززندگی، کمبود انرژی، خستگی، عدم تمرکز کافی، کم بودن حس عزت نفس،عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و بدبینی نسبت به آینده اشاره کرد.تمایل به خود آزاری و خودکشی نیز ممکن است به ذهن فرد خطور کند و یا این که آنرا به مرحله عمل در آورد.هم چنین ممکن است خواب بیمارآشفته شودو اشتهای وی نیز کاهش یابد.

غذاهای مفید:
ممکنست رژیم غذایی به تنهایی علاج افسردگی نباشد، اما اگر با درمانهایی که توسط پزشک تجویز می شود توام شود، می تواند مفید واقع بشود.

جو، که خاصیت ضد افسردگی آن شناخته شده است.خوردن جو به شکل حلیم یا آش برای افرادی که خلق افسرده ای دارند، درمانی موثر است.
کلم بروکسل، کلم پیچ، کلم سیاه، مارچوبه، اسفناج و لوبیای چشم بلبلی، همگی منابع غنی فولات و ویتامین بی هستند.افسردگی نشانه ی متداول کمبود فولات است.مشاهده شده است که کمبود فولات در بدن رابطه مستقیمی با عدم اثر بخشی داروهای ضد افسردگی نظیر بازدارنده های سروتونین دارد.
صبحانه همراه با غذاهای فراهم آمده از غلات، نان و عصاره مخمرها که با اسید فولیک غنی شده باشند، باعث افزایش سطح ویتامین بی در خون می شود.
(تک ماکارون، ماکارونی هایی داره که با ویتامین های گروه بی غنی شده است).

گوشت لخم و شیر کم چرب منابع خوبی از ویتامین " ب شش "می باشند که بدن برای تبدیل اسید امینه ای به نام تریپتوفان به سروتونین ناقل پیام های عصبی( که مسئول بهبود روحیه فرد هستند بدان نیازمند است).نتایج آزمایش ها نشون داده که میزان ویتامین "ب شش" در افراد افسرده بسیار کمتر از افراد عادی می باشد.

غذاهایی که از خوردنش باید اجتناب کرد:
شکر، عسل، شیرینی ها، بیسکویت کیک و نوشیدنی های شیرین باعث افزایش ناگهانی قند خون می شوند که اغلب به دنبال آن حالت « پایین افتادن» قند خون دست می دهد.

مصرف پنیر،گوشت جانوران شکاری، عصاره های گوشت و غذاهای حاوی آن، ماهی شور، ترکیبات پروتینی اسانس دار و نوشابه های الکلی برای کسانیکه از داروهای بازدارنده" مونو آمین اکسیداز" استفاده می کنند، منع شده است.

همون جورکه دیدین افسردگی رابطه مستقیمی باکمبود خانواده ویتامین های بی داره.چند وقت پیش براتون رژیم غذایی در زمان فشار روحی و اضطراب رو نوشتم، اونم به همین صورت بود .
یه بار دیگه لیست غذاهایی که ویتامین بی زیادی دارند را براتون اینجا می نویسم تا با مصرفش مشکلات ناشی از فشار روحی و افسردگی رو به کمترین مقدارش برسونین.

سویا،جودوسر،کنجد،بادام زمینی،عدس،قلوه گوسفند،سبوس گندم،نان فرانسوی،استیک دنده با گوشت گاو،گوشت گوسفند بی چربی سردست، ماهی هور و حلوا،لوبیا چیتی، پودر
کاکایو، کاکایو همراه با آسپارتام (نوعی شیرین کننده)،ماکارونی، برنج، بستنی،موز، زرده تخم مرغ، جگرسفید گاو، گوشت گاو کم چربی و پرچربی، رولت گوشت با کرفس و پیاز، تخم بلدرچین.


*در مورد آسپارتام که الان در ایران شیرین کننده نوشابه های رژیمیه، یه نکته مهمی هست و اونم اینکه در کشورهای دیگه استفاده ازش منع شده ودیگه از رده خارجه، چون استفاده مداوم ازش، با اجازتون خنگی میاره!

 |

بهترين حالت صفحه نمايش ۷۶۸ در ۱۰۲۴ می‌باشد.

Powered by Blogger