آرشیو.میل

بازدیدکنندگان

موزیک

لينكدونی

يه‌حرف،يه‌روزنه

تجسم خلاق

بهار 80
چند جلسه ای بود که از کلاس های"تجسم خلاق" میگذشت.بچه ها دستاوردهاشونو می اومدند و برای بقیه تعریف می کردند.اولین بار بود که می خواستم روی یه موضوع خیلی جدی کار کنم.نه شغلی داشتم و نه درآمدی،تازه فارغ التحصیل شده بودم و دنبال جایی برای گذروندن طرحم می گشتم.
دلم یک کلاس موسیقی میخواست که باید برای سازش یک 50 تومنی پول می دادم.نشستم و با کارهایی که یاد گرفته بودم،تجسم کردم که50 تومن پول به دستم برسه،کسی هم از موضوع با خبر نبود.
چند روز بعدش بابااومد خونه وگفت:"یکی از داورا برای گرفتن کارت بین المللیش باید وزن کم کنه،امشب زنگ میزنه براش رژیم بدی".منم با اخم گفتم که شما چرا اینجوری گفتین؟کلاس کار منو اوردین پایین ومگه قرار نبود من بیام فدراسیون و...!(ازون جوگیری های اول فارغ التحصیلی).
شب،اون آقازنگ زدوبرای کم کردن،15 کیلو وزن اضافه اش براش رژیم نوشتم.گه گداری هم بعدا تماس می گرفت وسوالاشو می پرسید.من موضوع رو به کل فراموش کرده بودم تا اینکه...
حدود 2 ماه بعدش،بابا پاکتیو دستم داد و گفت آقای فلانی اینو برات داده.توی پاکت یک نامه بود،کلی خوشم اومده بود از ذوق و شعور
آفاهه که ازلای یه کاغذ دیگه، یک تراول چک 50 تومنی افتاد رو زمین!
حال عجیب غریبی داشتم،انقدر خوشحال و ذوق زده بودم که نمیدونستم، ماجراروبرا بقیه چه جوری تعریف کنم!
اون موقع اصلا دسترسی به پول نداشتم چون به پدرم گفته بودم تا وقتی که برم سر کار،؛هیچ پولی ازتون نمی گیرم.
انقدر این مسیله انرژی خوبی بهم داد که روی مکان طرحم هم کار کردم و اونم به طرز جالبی 1ماه بعدش جا پیداشد.

ولی نکته خیلی جالب که بعدا مادرم گفتند،این بود که:
داخل پاکت 20 تااسکناس هزاری بوده و بابا برای تشویق کردن من، اونا رو برداشته بوده و یک تراول چک 50 تومنی گذاشته بوده!

*کتاب تجسم خلاق
نویسنده:شاکتی گواین
ترجمه:گیتی خوشدل
این کتاب در بعضی از دانشگاههای آمریکا برای رشته ی روان شناسی و روان پزشکی تدریس میشود.

 |

بهترين حالت صفحه نمايش ۷۶۸ در ۱۰۲۴ می‌باشد.

Powered by Blogger