آرشیو.میل

بازدیدکنندگان

موزیک

لينكدونی

يه‌حرف،يه‌روزنه

نارسیس،الهه ی شانس!

توضیح:بیماری که ازش اینجا به اسم بیماری ایکس نام میبرم نوعی اختلال متابولیکی ارثی ست که بعلت کمبود نوعی آنزیم ،در بدن بوجود میاد.نبود این آنزیم باعث فراوانی نوعی پروتئین درخون میشود که در کودکان باعث اختلال در رشد و عقب ماندگیهای ذهنی میشود.هر چه زمان تشخیص این بیماری زودترو قبل از سه ماهگی باشد ،بهترمیتوان کاهش بهره هوشی در کودکان را کنترل کرد.نان ،شیر و ماکارونی و کلا غذاهای مخصوصی میخورند که از آن پروتین عاری باشد یا خیلی کم باشد.
رژیم درمانی تنها روش درمان در مبتلایان به این بیماریست.
ببخشید که اسم بیماریو نیوردم چون نمیخوام کسی از طریق سرچ به اینجا برسه.

سال 77،کلاس رژیم درمانی،رژیم بیماران مبتلا به ایکس:
استاد:بهتره که رژیمشونوبلد باشین ولی خب چون مثلا ازهر صد هزار تا بچه یکی به این بیماری مبتلا میشه شاید خیلی براتون کارایی نداشته باشه.یه تمرین هم میدم حلش کنید ولی تو امتحان نمیاد!

سال 76،استاد آموزش تغذیه :
من الان ده ساله مطب دارم تا حالا یکمورد این بیماریو دیدم،خیلی روش زوم نکنین!

سال 78،کلاس بیماریهای متابولیسمی :
نشانه های بیماری رو بشناسین که یکموقع رژیم اشتباهی ندیدکه بچه رو دچار خنگی کنید! ولی انقدر این بیماری کمه که شاید تا آخر عمر کاریتون اینمورد به تورتون نخوره!معمولا رژیمشونو از پزشک میگیرن و سراغ شماها نمیان!

سال83،مطب
مریض مبتلا به بیماری ایکس که بعیده به پستم بخوره پس ولش نمیخواد بخونمش!

شهریور 84:
یکی از آشنایان:نرگس خانم، میخواستم شمارو به یه انجمن تازه پا گرفته معرفی کنم برای همکاری.
خب چی هست؟
یه انجمنه برای حمایت از بیماران مبتلا به ایکس!!!

*فعلا همه جارو دارم نشونه های بیماری ایکس میبینم بسکه جزوه ها و رژیمشونو دارم زیر و رو میکنم!!!
*شما فکر نمیکنید الهه ی شانس یونانی ها، خدای نکرده اسمش ،نارسیس "بوده باشه؟!!!

 |

بهترين حالت صفحه نمايش ۷۶۸ در ۱۰۲۴ می‌باشد.

Powered by Blogger