آرشیو.میل

بازدیدکنندگان

موزیک

لينكدونی

يه‌حرف،يه‌روزنه

13تیر

امروز وقتی صبح تقویمو ورق زدم ،دیدم نوشته 13 تیر ،روز مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان!

دوست داشتم بدونم بر چه مبنایی این روزها انتخاب میشن و چه اهمیتی باید داشته باشن که یه روز رو حالا در کل جهان یا در یک کشور به نامش میکنن.مثلا اهمیت این روز بیشتر از روزیه که بخوایم مثلا به اسم"دوست" نامگذاری کنیم؟
این نامگذاریها گاهی باعث میشن که یه دنیا تو اونروز خودشونو با هم یکی و همراستا ببینند،مثلا چند روزپیش ،روز جهانی المپیک بود وکل کشورها موظف بودند که برنامه داشته باشن.
تا وقتیکه در شبکه بهداشت کار نکرده بودم،نمیدونستم که سازمانها و ارگانها با توجه به ربط روزهای مختلف باید برنامه ای داشته باشن.این برنامه میتونه یه مسابقه چند گزینه ای باشه میتونه مثلا یه فعالیت ورزشی باشه یا چیزی در حد راهپیمایی.هدف اصلی ازین برنامه ها اینه که اقشارمختلف مردم توجهشون جلب بشه و پیام اصلی مختص اونروز یاد آوری بشه.
مثل اهمیت وجود مردان بزرگ، یا انقلابهای مهم،یا مثلا روز مبارزه با سیگار.در اینروزها غیر از مسابقه گاهی تقدیری هم میشه،مثلا در روز جهانی شیر مادر از کارمندهایی که تو این مسیله فعال بودن تقدیر و تشکر نقدی گاهی میشه.
خلاصه که هر ارگانی با توجه به وابستگی به اون روز کار خودشو انجام میده.

ولی هر چی فکر میکنم امروز رو چرا به این اسم گذاشتندعقلم بجایی نمیرسه! تو اینترنت هم چیزی پیدا نمیکنم یعنی انقدر بیماری مشترک زیاد داریم!؟
!خوب آره ،مثل اخلاق سگی،بی وفایی تو گربه ها یا مثل گاو و خر نفهم شدن یا نمیدونم بقیشو شما بگید



*دیگه واقعا فهمیدم که دلم برات یک ذره هم نمیشه،دلم هیچ شده هیچ،باورت میشه؟!

*امروز دارم میرم یه جایی تست آواز بدم!این چند روزه تو زیرزمین و اتاق داشتم یکی از تصنیفها رو تمرین میکردم!قبلا یا تو حموم تمرین میکردم یا تو کوه وقتی خلوت بوده!کاشف صدای من دوستم، بنفشه است! میگفت وقتی تو حموم میخونی ،بچه ها میان پشت درحموم بساط تخمه و میوه پهن میکنن و صداتو میشنون و کیف میکنن!!!دیگه نمیدونستن که همه آدمها صداشون دو جاست که خوبه یکی تو کوه یکی تو حموم!
یکی از حسرتهای من اینه که یه خانم بتونه راحت تو خیابون بخونه و کسی بهش نگاه نکنه و زشت نباشه!بسکه تو خیابون دلم میخواد واسه دل خودم بخونم.

امیدوارم سقف خونه خانمه به اندازه کافی محکم باشه، چون خونه دوستم که خوندم چند نفر زیر آوار موندن!خواهرش گفت ترجیح میدادم فیلم مزخرف "شارلاتان" رو دوباره میدیدم ولی آواز ترو نمیشنیدم!!!

 |

بهترين حالت صفحه نمايش ۷۶۸ در ۱۰۲۴ می‌باشد.

Powered by Blogger