آرشیو.میل

بازدیدکنندگان

موزیک

لينكدونی

يه‌حرف،يه‌روزنه

گاو درمانی

*دنبال مطلبی داشتم تو آرشیو میگشتم توآبان ماه پارسال اینودیدم گفتم حال و هواش برای اینروزامون مفیده!


یک زن کشاورزاهل فرانسه،برای درمان افسردگی زنهای شهری ازگاوهایش استفاده میکند.
رادیو پیام و تلویزیون
دوستم میگفت مامان بزرگش که تو روستا زندگی میکنه،میگه بوی گاو عجیب آرومش میکنه!حالا مقایسه کنید با بعضی آدمها که آدم از بوشون در میره!
اینکه تو قرن 21 انسان برای درمان امراضش داره به هر جونوری متوسل میشه که شکی نیست! ،ولی نمیدونم چرا دست از سر این گاو بیچاره بر نمیداره!شیرش،پوستش،کاربرداسمش برای فحش دادن، ازش فیلم میسازن و میشه هنرپیشه نقش اول، حالا هم که خود وجود مبارکش! واقعا هم که ارزش این حیوونو ما قدر ندونستیم! شاید هندیها یه چیزی حالیشونه که می پرستنش!

یه چیزی که توی این خبر برام جالب بود ،اینکه حالا چراخانمها؟؟!افسردگی آقایونو نمیشه با گاو معالجه کرد؟! شایدم تا چند سال دیگه باید به الاغ هم متوسل بشیم!!! اگه اینجوری بشه که ایران ازین نظر مشکلی نخواهدداشت وتوی تمام روستاها از این حیوانهای درمانگرزیاد ریخته!

خوب حالابریم سر روشهای درمان:
لباسی سبک و روشن پوشیده ،به طویله یا مرکزروان بخشی! میروید،بر طبق سلیقه خود ،معالج مورد نظر خود را انتخاب کرده سپس در کنار هم به فضای آزاد آمده ودرکنارهم لم میدهید.این برنامه بر اساس شدت افسردگی شما میتونه زمان بندی خاص خودشو داشته باشه!
!بطور مثال در موارد حاد:3بار در روز بمدت یک ساعت بعد از صبحانه بعد از نهار و بعد از شام! ولی در صورت بهبودی نسبی بعدها حتا میتوان از نوارای مدیتیشن صدای گاو و یا پوسترهای گاو ویا تمرکزذهنی روی چشمهای خمارش هم بهره برد و در اوقات فراغت شعر هم گفت!
از عوارض این درمان میتوان
اول:به عادت کردن و علاقمندی شدید به درمانگر نام برد !
همه که مثل گاوای اسپانیایی خشن نیستند که آدمو شاخ بزنن بعضیاشون انقده مهربونند یه ما ما مایی میکنند که عاشقشون میشی!،خوب آدمیزاده دیگه، وابسته میشه !
دوم :خرابکاری گاو محترم و بلند شدن بوی نا مطبوع .
سوم دخالت جفت گاو واعلام نارضایتی اش،بخصوص اگر گاو مورد نظر نر باشد!بهتر است درمانگرتان از جنس ماده باشد که اختلافات خانوادگی براشون پیش نیاد!
البته بنظر من بهتره آدم افسردگی نگیره که بخواد برای درمانش سراغ گاو بره! یکی از بهترین روشهاش هم اینه که آدم خودشو به گاوی بزنه و به روایتی در برابر رنجها و غصه ها بشه عینهو گاو!!!بی خیال بی خیال...
(سالی که سال گوسفند بود واسه ی 4تا از دوستام عیدی ،عروسک گوسفند گرفتم بهشون گفتم :اینو میذارید جلو چشمتون تا امسال مقابل ناراحتیا تون یادتون نره که مثل گوسفند باشید!خوب گاواهم فامیله همین گوسفندا هستند دیگه!)تازه گاهی اوقات هم لازمه مقابل بعضی آدما مثل گاو نشون بدی ،یعنی که هیچی حالیت نیست هیچی!!!


این خبرو که از رادیو تو ماشین شنیدم یاد یکی از خاطرات خودمم افتادم.در هفته، گاهی برای سرکشی از خانه های بهداشت و نظارت به کار بهورزان به روستاها میرفتیم.یک خانم دکتری از همکارام بود که کمی تپل مپلی بود و شدیدا هم روی این مسئله حساس.یکبار که داشتیم با ماشین از بین مزارع رد میشدیم،برگشت بمن گفت خانم فلانی این گاو ها رو ببین واسه ی خودشون چه راحت روی این علفها لم دادند،انگار هیچ غصه ای ندارند،منهم بعد از تایید حرفش گفتم بله انگار که هیچ غصه ای ندارند.
چند ماه بعد منوواون همکارم دوباره با هم همراه شدیم،وقتی گاوها رو دیدم برگشتم و اشتباهی گفتم :خانم دکتر ،من هر وقت این گاوهارو میبینم ،یاد شما می افتم! قیافه متعجب وعصبانی خانم دکتر دیدن داشت و صورت سرخ شده ی من...

 |

بهترين حالت صفحه نمايش ۷۶۸ در ۱۰۲۴ می‌باشد.

Powered by Blogger