آرشیو.میل

بازدیدکنندگان

موزیک

لينكدونی

يه‌حرف،يه‌روزنه

گنجشكهاى پكن - جلال خالقى مطلق
«از وبلاگ با شما نيستم»
وقتى با چشمان نمناك از گورستان پرازدحام تهران بيرون آمدم، مردى پنجاه شصت‏ساله با قدى كوتاه و ريش كوسه و چشمان چپ و موى پرپشت و پيشانى تنگ، با قفسى پر از گنجشك به جلوى من آمد و گفت: "براى خيرات و مبرات از اين گنجشكها بخرين و آزاد كنين، ثواب داره، دونه‏اى بيست تومن!" در يك قفس كوچك حدود پنجاه شايد صد گنجشك را چپانده بود، چنان كه گويى قفس را از گنجشك ساخته‏اند. گنجشكها نه جاى پريدن داشتند و نه نيروى آن را. همه با پر و بال نيمه‏شكسته و چرك و چروك كنار يكديگر چرت مى‏زدند و پر و بال برخى از لاى ميله‏هاى قفس به بيرون آويزان بود. روى زمين قفس را يك بند انگشت كثافت و پر گرفته بود. پانصد تومان دادم و بيست و پنج تاى آنها را خريدم. مرد پول را گرفت و با دقت شمرد و در جيبش گذاشت. بعد دست كوچكش را از دريچه تنگ قفس به‏درون كرد و گنجشكها را دو تا دو تا و سه تا سه تا درآورد و در هوا پر داد. گنجشكها با آخرين رمق، خود را به اولين درخت خشكيده‏اى كه در همان نزديكى كنار جوى آبى رسته بود، رساندند و روى شاخه آن كنار يكديگر نشستند و مشغول چرت زدن شدند. وقتى به قفس نگريستم، حس كردم راحت‏تر نفس مى‏كشم. با خود فكر كردم كه بقيه گنجشكها را نيز بخرم و آزاد كنم، ولى در اين وقت متوجه شدم كه مرد فقيرى كه پاى ديوار نشسته بود، با دست به من اشاره مى‏كند. وقتى سرم را به سوى او كردم، با لبخندى تمسخرآميز گفت: "محتاج منم، محتاج منم، به من كمك كن، او محتاج نيست، او كاسبه، كاسب گنهكار. اين گنجيشكها رو دوباره ميگيره...".
«معرفی رمان تازهء گابریل گارسیا مارکز»

کتاب آخر پائولو کوئيلو بنام ظهير انتشارات کاروان ترجمه آرش حجازی سال۸۴ شهر کتاب نياوران رو خبر دارم که داره.»بدون شرح:تنها زبونی که فعلا منتشر شده فارسيه!!!
« کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد نوشته اوريانا فالاچی با ترجمه يک مقدار نا مناسب يغما گلرويی.يه جوريه ترجمه اش.شهر کتاب ميرداماد ميدونم که داره!۱۴ سال پيش برای اولين بار با ترجمه عالی نميدونم کی خوندمش واقعا ازون کتابهای تکه بنظر من.يه کتاب زنانه مطلق.برخلاف خيليا بنظرم بهترين کتاب فالاچيه.»

«آخرين نوار حسين عليزاده به تماشای آبهای سپيد اجرا با گاسپاريان.اگه شنيدن نوار راز نو نفستونو بند اورد اينو هم گوش بديد البته
به پای اولی نميرسه ولی قشنگه.»
«نميدونم آهنگهای شيللر آلمانی رو شنيديد يا نه؟فکر کنم بد نيست امتحانش کنيد!»
«يک کاری اومده بنام منظومه شخصی کاری از پيتر سليمانيان از شرکت هرمس خريدمش ولی هنوز گوش ندادم ميگن قشنگ و
جالبه.اگه موسيقی تلفيقی دوست داريد اين ازين نوعه.»
«کتاب از طرف او نوشته آلبادسس پدس راستش در عين رمان يه روانشناسی از زن و شوهرايی که بعد از ازدواج عشقشون به رکود
ميرسه.انقدر تصاوير قشنگ داره اين کتاب که من ميمونم از قلم روونش.ترجمه بهمن فرزانه رو تهيه کنيد.»
«کتابهای چاپ جديد از اشعار فرشته ساری و گراناز موسوی رو هم ديدم بتازگی.کتاب جديد شعر از فخری برزنده هم تو راهه اسمشو ازش پرسيدم خبر ميدم.»
«يه کتاب هديه خريدم بنام جامعه شناسی زنان برای من که هيچی از فيمينيست و اين برنامه ها اطلاعی ندارم کتاب جالبيه.البته من فقط برای افزودن اطلا عاتم يه نگاهی ميکنم وگرنه! خوندن اين کتاب برای کسانيکه حامعه شناسی خوندند و ياعلاقمندند بسيار کتاب خوبيه.»

*گفتم بجای نک و نالهای اين عيد مزخرف که واقعا داره بد ميگذره يکذره اخبار شايد! مفيد فرهنگی بدم.

 |

بهترين حالت صفحه نمايش ۷۶۸ در ۱۰۲۴ می‌باشد.

Powered by Blogger